-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15739 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

در درس خواندن دچار تشويش و اضطراب هستم چه بايد كرد؟
اضطراب علل متفاوتي دارد. گاهي مربوط به مسائل رواني مي شود كه بايد كار روان درماني انجام شود. اما مواردي هم هست كه از ابهام در هدف ريشه مي گيرد. وقتي نمي دانم چه بايد بكنم و چرا اصلاً درس مي خوانم و به چه كسي حساب پس بدهم، دچار تشويش خاطر مي شوم. اما شما هرگز نگران نباشيد! چون چند موضوع روشن است و فقط تلاش به عهده شماست. موضوعات روشن، اينكه شما يك جوان سالم هستيد، قابليت رشد داريد و مراتبي مثل دوره ابتدائي، دبيرستان، دانشگاه يا فضايي ديگر در انتظار شماست . همانطور كه مراتبي را گذرانديد. باز هم ادامه دهيد. آنچه به عهده شماست كوشش و تلاش است. به قول امام (ره) به وظيفه فكر كنيد نه به نتيجه نتيجه خود حاصل خواهد شد.
در اين مسير به نماز به خصوص با شرائط اهميت بدهيد زيرا هيچ چيزي مثل نماز آرامش روحي و رواني را تأمين نمي كند. سپس زيارت ائمه ((عليه السلام))و توسل به آن گراميان را فراموش نكنيد.
به زندگي انسانهاي موفق و مشكلات آنها مرور كنيد. تا روحيه شما تقويت شود . در اين مورد كتابهاي خوبي هست.
اين ذهنيت را هم عوض كنيد كه مقاصد آدمي، بي گرفتاري حل مي شود. بلكه به خود تفهيم نمائيد كه أنّ مع العسر سيراً با هر سختي آساني هست. در آيه دقت كنيد با هر سختي آساني هست نه بعد از هر سختي پس در همان زمان كه مشغول تلاش هستيد گامهايي به سوي هدف برمي داريد و نزديك مي شويد. اين بايد نشاط آور باشد.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ2ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.